Hvilke tjenester tilbyr vi?

Vi tar kun imot pasienter på timebestilling

Vi utfører et vidt spekter av veterinære tjenester fra helsesjekk/vaksinering til tannbehandlinger og operasjoner.

kontakt oss for timebestilling

se prisliste for våre tjenester

Kontakt oss for timebestilling!

Grønlandsvegen 6B, 5918 Frekhaug

åpningstider

Man, Tirs, Ons, Fre: 08.00 - 16.00

Torsdag : 10.00 - 19.00

Årlig vaksine og helsekontroll

Mer informasjon

Det anbefales at alle hunder og katter får en årlig helsesjekk.  Ett år i et hunde- og katteliv er lang tid, og mye kan forandre seg.  En årlig helsekontroll kan fange opp begynnende helseplager på et tidlig tidspunkt, slik at mulighetene for behandling er større.  Vaksinering er også en viktig del av det forebyggende helsearbeidet.  Katter vaksineres rutinemessig mot kattepest og katteinfluensa.  Hunder vaksineres rutinemessig mot parvovirus, valpesyke, leverbetennelse og kennelhoste.

Tannhelse

Mer informasjon

Hunder og katter er ikke mye plaget med hull i tennene, men de får ofte mye tannstein. Tannstein legger seg ofte opp mot og under tannkjøttet, og dette forårsaker tannkjøttbetennelse.  Går hunder og katter med tannstein over tid blir denne tannkjøttbetennelse kronisk og tannkjøttet begynner å trekke seg tilbake og åpner opp for betennelse rundt tannrøttene.   Tannstein kan forebygges med riktig valg av diet og ved tannpuss. Men tannstein som allerede er kommet må fjernes med scaler/ultralyd mens hunden er sedert eller i narkose.

ID-merking

Mer informasjon
Det anbefales at alle hunder og katten ID-merkes med mikrochip.  På denne måten kan dyret identifiseres på en sikker måte, og det er mulig å finne tilbake til eier om katten eller hunden skulle stikke av.  En mikrochip kan også kombineres med en katteluke slik at man ikke får andre katter enn sin egen i hus. Skal katten/hunden være med til utlandet MÅ dyret være ID-merket og i tillegg ha sitt eget pass (skrives ut av dyrlegen)

kastrering og sterilisering

Mer informasjon
Det er anbefalt at alle katter som ikke skal brukes i avl blir kastrert.  Ved å gjøre dette reduseres aggresjon og krangling kattene imellom, og man unngår at kattene formerer seg ukontrollert. Kastrering av hunnkatter omtales som «sterilisering».